Over ons
Over ons
Producten
Producten
Bekijk onderstaande blogs voor het laatste nieuws
Bekijk onderstaande blogs voor het laatste nieuws
Costa
Jaarbegroting
Het vaststellen van de begroting is een jaarlijks terugkerend en vaak hectisch proces, waarbij veel afdelingen betrokken zijn. Om dit soepel te laten verlopen is geen sinecure. Zeker omdat de juiste tools hiervoor vaak ontbreken. Zo maken veel organisaties bijvoorbeeld gebruik van Excel, waarbij teveel tijd verloren gaat aan het verzamelen, consolideren en controleren van data. CostA laat de hectiek verdwijnen en zorgt voor rust als de deadlines naderen! Het gebruik van CostA resulteert in een veel kortere doorlooptijd van het proces en zorgt dat veel handmatig werk wordt voorkomen.
​
Voordelen CostA Jaarbegroting:
​
-
Alle gegevens worden systematisch opgeslagen in één database.
​
-
Gebruikers kunnen gelijktijdig hun werk doen.
-
Ondersteuning van het decentrale en centrale begrotingsproces, waarbij u altijd zicht heeft in status van het begrotingsproces.
-
Door slim gebruik te maken van normen, wordt een deel van de financiële planning automatisch doorgerekend op basis van de ingevoerde productievolumes en formatieaantallen.
-
Het aanpassen en doorrekenen van normen, tarieven en tariefafspraken is tijdens het proces mogelijk.
-
Plannen van één begroting kan met behulp van meerdere scenario’s.
-
Optioneel kunnen meerjarenbegrotingen gemaakt worden.
-
De resultaten worden gepresenteerd in overzichtelijke rapportages, geconsolideerd op alle niveaus van uw organisatie.
-
Data is makkelijk naar de MS Office omgeving te exporteren.
-
Altijd en overal toegankelijk binnen een veilige cloud omgeving.
Costa
Jaarbegroting
Het vaststellen van de begroting is een jaarlijks terugkerend en vaak hectisch proces, waarbij veel afdelingen betrokken zijn. Om dit soepel te laten verlopen is geen sinecure. Zeker omdat de juiste tools hiervoor vaak ontbreken. Zo maken veel organisaties bijvoorbeeld gebruik van Excel, waarbij teveel tijd verloren gaat aan het verzamelen, consolideren en controleren van data. CostA laat de hectiek verdwijnen en zorgt voor rust als de deadlines naderen! Het gebruik van CostA resulteert in een veel kortere doorlooptijd van het proces en zorgt dat veel handmatig werk wordt voorkomen.
​
Voordelen CostA Jaarbegroting:
​
-
Alle gegevens worden systematisch opgeslagen in één database.
​
-
Gebruikers kunnen gelijktijdig hun werk doen.
-
Ondersteuning van het decentrale en centrale begrotingsproces, waarbij u altijd zicht heeft in status van het begrotingsproces.
-
Door slim gebruik te maken van normen, wordt een deel van de financiële planning automatisch doorgerekend op basis van de ingevoerde productievolumes en formatieaantallen.
-
Het aanpassen en doorrekenen van normen, tarieven en tariefafspraken is tijdens het proces mogelijk.
-
Plannen van één begroting kan met behulp van meerdere scenario’s.
-
Optioneel kunnen meerjarenbegrotingen gemaakt worden.
-
De resultaten worden gepresenteerd in overzichtelijke rapportages, geconsolideerd op alle niveaus van uw organisatie.
-
Data is makkelijk naar de MS Office omgeving te exporteren.
-
Altijd en overal toegankelijk binnen een veilige cloud omgeving.
Costa
Kostprijzen
In de zich steeds sneller ontwikkelende marktwerking zijn organisaties op zoek naar adequate oplossingen om de kostprijzen van hun producten inzichtelijk en bestuurbaar te maken. Het management heeft behoefte aan inzicht in de producten waarvan de exploitatie rendabel is en waar geld bij moet.
Een goed opgezet kostprijsmodel biedt uw organisatie een belangrijk handvat voor kwaliteit en continuïteit in de bedrijfsvoering:
-
Geeft inzicht op product niveau in de opbouw van de kosten; de kostprijs en het rendement!
-
Maakt indirecte activiteiten / kosten helder en transparant; inclusief de drijvende kracht achter deze activiteiten (omvang
formatie; omvang cliëntenbestand, etc.) -
Geeft in geografisch georganiseerde organisaties de mogelijkheid om intern te benchmarken; tussen de verschillende regio’s
-
Ondersteunt de strategische besluitvorming in het management
-
Geeft inzicht in de onderhandelingsruimte met partijen die zorg inkopen
​
De belangrijkste kenmerken van CostA
Kostprijsberekening zijn:
​
-
Gebaseerd op scenario denken: meerdere scenario’s in zelfde omgeving op te zetten op basis van bijvoorbeeld budget of realisatie gegevens.
-
Flexibel en eenduidig qua opzet en structuren: u bepaalt zelf welke gelaagdheid voor uw model nodig is en welke objecten (activiteiten en producten) er nodig zijn. Door middel van een hiërarchie structuur is de navigatie door het model uitermate gebruikersvriendelijk.
-
Vanuit één cockpit kunt u het hele model onderhouden; zowel qua objecten, kostenlading als kostenverdeling met behulp van verschillende verdeelsleutels (bijvoorbeeld op basis van personele inzet; productie volumes, etc.).
-
Onderdeel van stabiele database omgeving met user autorisatie, mogelijkheid om met meerdere gebruikers tegelijk aan een scenario / model te werken én veilige data opslag.
-
Doordat CostA is gebaseerd op Windows technologie, is het importeren van data vanuit MS Office (Excel) en het exporteren eenvoudig.
-
Voor Logis gaat de inrichting van een kostprijs model verder dan de aanschaf van software. Wanneer u interesse heeft in een gesprek over de mogelijkheden om te komen tot een kostprijs model voor uw organisatie dan maken wij graag een afspraak voor een nadere kennismaking.
Costa
Kostprijzen
In de zich steeds sneller ontwikkelende marktwerking zijn organisaties op zoek naar adequate oplossingen om de kostprijzen van hun producten inzichtelijk en bestuurbaar te maken. Het management heeft behoefte aan inzicht in de producten waarvan de exploitatie rendabel is en waar geld bij moet.
Een goed opgezet kostprijsmodel biedt uw organisatie een belangrijk handvat voor kwaliteit en continuïteit in de bedrijfsvoering:
-
Geeft inzicht op product niveau in de opbouw van de kosten; de kostprijs en het rendement!
-
Maakt indirecte activiteiten / kosten helder en transparant; inclusief de drijvende kracht achter deze activiteiten (omvang
formatie; omvang cliëntenbestand, etc.) -
Geeft in geografisch georganiseerde organisaties de mogelijkheid om intern te benchmarken; tussen de verschillende regio’s
-
Ondersteunt de strategische besluitvorming in het management
-
Geeft inzicht in de onderhandelingsruimte met partijen die zorg inkopen
​
De belangrijkste kenmerken van CostA
Kostprijsberekening zijn:
​
-
Gebaseerd op scenario denken: meerdere scenario’s in zelfde omgeving op te zetten op basis van bijvoorbeeld budget of realisatie gegevens.
-
Flexibel en eenduidig qua opzet en structuren: u bepaalt zelf welke gelaagdheid voor uw model nodig is en welke objecten (activiteiten en producten) er nodig zijn. Door middel van een hiërarchie structuur is de navigatie door het model uitermate gebruikersvriendelijk.
-
Vanuit één cockpit kunt u het hele model onderhouden; zowel qua objecten, kostenlading als kostenverdeling met behulp van verschillende verdeelsleutels (bijvoorbeeld op basis van personele inzet; productie volumes, etc.).
-
Onderdeel van stabiele database omgeving met user autorisatie, mogelijkheid om met meerdere gebruikers tegelijk aan een scenario / model te werken én veilige data opslag.
-
Doordat CostA is gebaseerd op Windows technologie, is het importeren van data vanuit MS Office (Excel) en het exporteren eenvoudig.
-
Voor Logis gaat de inrichting van een kostprijs model verder dan de aanschaf van software. Wanneer u interesse heeft in een gesprek over de mogelijkheden om te komen tot een kostprijs model voor uw organisatie dan maken wij graag een afspraak voor een nadere kennismaking.
Costa
Kostprijzen
In de zich steeds sneller ontwikkelende marktwerking zijn organisaties op zoek naar adequate oplossingen om de kostprijzen van hun producten inzichtelijk en bestuurbaar te maken. Het management heeft behoefte aan inzicht in de producten waarvan de exploitatie rendabel is en waar geld bij moet.
Een goed opgezet kostprijsmodel biedt uw organisatie een belangrijk handvat voor kwaliteit en continuïteit in de bedrijfsvoering:
-
Geeft inzicht op product niveau in de opbouw van de kosten; de kostprijs en het rendement!
-
Maakt indirecte activiteiten / kosten helder en transparant; inclusief de drijvende kracht achter deze activiteiten (omvang
formatie; omvang cliëntenbestand, etc.) -
Geeft in geografisch georganiseerde organisaties de mogelijkheid om intern te benchmarken; tussen de verschillende regio’s
-
Ondersteunt de strategische besluitvorming in het management
-
Geeft inzicht in de onderhandelingsruimte met partijen die zorg inkopen
​
De belangrijkste kenmerken van CostA
Kostprijsberekening zijn:
​
-
Gebaseerd op scenario denken: meerdere scenario’s in zelfde omgeving op te zetten op basis van bijvoorbeeld budget of realisatie gegevens.
-
Flexibel en eenduidig qua opzet en structuren: u bepaalt zelf welke gelaagdheid voor uw model nodig is en welke objecten (activiteiten en producten) er nodig zijn. Door middel van een hiërarchie structuur is de navigatie door het model uitermate gebruikersvriendelijk.
-
Vanuit één cockpit kunt u het hele model onderhouden; zowel qua objecten, kostenlading als kostenverdeling met behulp van verschillende verdeelsleutels (bijvoorbeeld op basis van personele inzet; productie volumes, etc.).
-
Onderdeel van stabiele database omgeving met user autorisatie, mogelijkheid om met meerdere gebruikers tegelijk aan een scenario / model te werken én veilige data opslag.
-
Doordat CostA is gebaseerd op Windows technologie, is het importeren van data vanuit MS Office (Excel) en het exporteren eenvoudig.
-
Voor Logis gaat de inrichting van een kostprijs model verder dan de aanschaf van software. Wanneer u interesse heeft in een gesprek over de mogelijkheden om te komen tot een kostprijs model voor uw organisatie dan maken wij graag een afspraak voor een nadere kennismaking.
Planningstool CostA hoog gewaardeerd
​
Eind 2013 is onder de 100 gebruikers van de applicatie CostA budget en de 40 gebruikers van CostA EKB (Exploitatie Kosten Begroting) een gebruikerstevredenheidsonderzoek gehouden. CostA budget wordt gewaardeerd met een 8,
CostA EKB met een 7,5.
​
​
Rabobank Groep ICT (3000 medewerkers) is het grootste directoraat binnen Rabobank Nederland en is verantwoordelijk voor de ICT-omgeving van de Rabobank organisatie.
​
De Tarieven- en Budgetronde is een jaarlijks terugkerend proces voor het vaststellen van de tarieven en de budgetten. Binnen dit proces spelen diverse disciplines een rol, zoals Financial Controllers, Business Controllers, Afdelingsmanagers, Productmanagers en Servicemanagers.
Vanaf 2005 is CostA ingezet om dit proces te ondersteunen. Tot die tijd werd gewerkt met Excel modellen die decentraal werden gevuld en vervolgens werden geconsolideerd. Vanuit de consolidatie werden vervolgens rapportages opgesteld. Door het grote aantal betrokkenen (meer dan 80 medewerkers) was het vullen van de Excel-modellen en het rapporteren hierover een zeer tijdrovend proces.
​
De inzet van CostA heeft geleid tot de volgende resultaten:
-
een veel kortere doorlooptijd bij het vaststellen van budgetten en tarieven
-
een sterk verbeterde informatievoorziening rondom het budgetteringsproces
-
betere controle op en kwaliteit van de gegevens
-
mogelijkheden tot What-If analyses
-
beter inzicht in de kostprijsopbouw van een product/dienst
Lees het artikel Eenvoudige oplossing Verrassend resultaat (verschenen in Controllers Magazine jan/feb 2011) over de toepassing van CostA binnen Rabobank Groep ICT.
​